KlubbaktivitetsanmälanTävlingsanmälanSkidanmälan
Klubbaktivitetsanmälan (ej inloggad)
sista anmälnings-
tidpunkt
aktivitet datum info ant
anm
anmäl
mig
fredag 18/1Resa till England 13-18 årfredag 6/9 Observera att denna anmälan är bindande. I samband med anmälan så ska ni betala in 3000 kr till OK Linnés BG  5732-0954. Betalningen ska märkas med ”Englandsresa 2019”. Alla som anmäler sig måste vara beredda på att stå för den kostnad som uppstår. 
Den som anmäler sig måste också räkna med att vara med på planeringsmöten och anstränga sig för att ordna aktiviteter för att samla ihop så mycket pengar som möjligt. 

Kontaktperson: Åsa Hedin19 
onsdag 6/3Ansökan ledare SOL 2019  Nu är det dags att ansöka till att arbeta som ledare på sommarens roligaste läger - SOL 2019! I år kommer klubbens sommarorienteringsläger att gå av stapeln vecka 25 och 33. Det blir två spännande veckor då vi jobbar tillsammans för att skapa tidernas bästa läger för barnen.

I jobbet som lägerledare ingår att jobba under våra utbildnings- och planeringsdagar som är den 15 april, 13-15 juni och 9-10 augusti. Det är viktigt att ni bokar in dessa datum, eftersom de är obligatoriska för alla ledare!

Klubben samarbetar med Uppsala kommun som subventionerar sommarjobb för ungdomar som i juni slutar årskurs 9, årskurs 1 eller årskurs 2 på gymnasiet, så det är er som anmälan gäller.

Ansökan sker genom att fylla i ”Ansökan ledare SOL 2019”, samt genom att ansöka om sommarjobb hos Uppsala kommun. Observera att ni alltså både måste skicka in ansökan till kommunen och anmäla er här på OK Linnés hemsida!

När ni ansöker om sommarjobb hos kommunen är det viktigt att ni anger att ni vill jobba hos OK Linné och att ni kan orientera, då det är ett krav för att få jobba på lägret. 

För er som går i årskurs 9 eller SPRINT sker ansökan hos kommunen via:
https://feriebas.se/uppsala/?ansokan=83dcefb7

För er som går i årskurs 1 eller 2 på gymnasiet sker ansökan hos kommunen via:
https://feriebas.se/uppsala/?ansokan=6dd28e9b

Ansökan ska vara gjord både hos kommunen och här på hemsidan senast den 6 mars.

Klara Mandahl heter jag som kommer att vara huvudledare för lägret. Tveka inte att höra av dig till mig om du har några frågor eller funderingar. Varmt välkommen med din ansökan!

Klara Mandahl, huvudledare
0722519535
klara.mandahl@hotmail.se 


Kontaktperson: Klara Mandahl16 
söndag 24/3Ledare tävlings- och träningshelger våren 2019  Intresseanmälan för ledare till vårens kommande aktiviteter tränings- och tävlingshelger. Boende för aktiviteterna bokas av rese/boende-gruppen i ESEK.

Datum för aktiviteterna är följande:
24/3 Måsenstafetten - resa över dagen
29-31/3 Natt-SM och 10 Mila-läger, Glimåkra
7/4 Rånässtafetten
13-14/4 Swedish league Grums
27-28/4 10-mila Glimåkra (Avresa fredag 26/4)
3-5/5 Swedish league Järla/Tullinge
31/5-2/6 Sprint-SM Hudiksvall
6/6 Ultralång-SM
15-16/6 Jukola & Venla Tammerfors
5-7/7 VM-tester Norge

Kontaktperson: Lovisa Larsson5 
tisdag 26/3Skogsrally-nybörjarkurs barn 9-12 årtisdag 2/4 Tid
Tisdagar kl 18 till 19.15 Första tillfället är 2 april.

Innehåll
I Skogsrallygruppen kommer vi att lära oss sig kartans färger och karttecken och målet är att alla deltagare i Skogsrallygruppen ska kunna springa en enkel bana längs tydliga ledstänger, ex stigar och åkerkanter i slutet av kursen. Idén är också att de efter kursen ska kunna delta i de fortsättningsgrupper där deras jämnåriga redan springer. 

Kontaktperson: Urban Gullberg, bugullberg@gmail.com

Kontaktperson: Urban Gullberg20 
i måndagsSkogslek - nybörjarkurs barn 7-8 år  Tid
Tisdagar kl 18 till 19. Första tillfället är andra april.

Innehåll
Barnen i skogslek-gruppen kommer främst att leka många roliga orienteringsinspirerade lekar i skogen. De kommer att lära sig kartans färger och olika karttecken, öva upp motoriken och känna sig trygga i att vistas i skogen.
Vi kommer också att springa enkla banor och barnen lär sig att ta sig fram längs tydliga ledstänger, ex stigar och åkerkanter med hjälp av karta.
Deltagarna i Skogsrallyt kommer också att lära sig grunderna i orientering genom lekar och genom att pröva på korta banor i närheten av klubbgården. Idén är att de efter kursen ska kunna delta i de övningar som klubben ordnar för deras jämnåriga som hållit på med orientering ett tag.

Kontaktperson: Björn Olovsson43 
igårFunktionär Uppsala Möte - Ansvarsrollsöndag 21/4 De flesta ansvarsroller är redan tillsatta, men vi behöver få de sista på plats. Ta chansen att vara med och bidra till att vi kan genomföra vår största orienteringstävling, en givande och rolig uppgift!

Om du vill veta mer vad varje funktionsansvarig ska göra har ASEK tagit fram instruktioner för varje område, du hittar dem här.

Lista på ansvarsroller idag:
Tävlingsledare - Simon Eklöv
Start huvudansvar - Carl-Johan Högberg
Start 1 - Vakant
Start 2 - Vakant
Servering - Jakob Andersson
Speaker - Anna Karlström, Johannes Ridefelt
Bankontrollant vuxna - Mats Troeng
Bankontrollant ungdomar - Åsa Hedin
Ekonomiansvarig - Mika Numinnen
SI in ut - Ken Peeters
Priser - Jan Troeng
Sekretariat - Erik Melin
Arenaansvarig - Mats Åberg
Materialansvarig - Vakant
Barnpassning - Vakant
Kartansvarig - Niklas Aldén
Miniknat - Vakant
Dusch - Lars-Erik Hermansson
Första hjälpen - Vakant
Skyltning och snitsling - Mats Linde
Parkering och trafik - Vakant
Kontrollställningsansvarig - Vakant
Direktanmälan/ÖM klasser - Vakant
Nätverksansvarig - Vakant
Personalansvarig - Simon Eklöv

Kontaktperson: Simon Eklöv3 
igårFunktionär Uppsala Mötesöndag 21/4 Välkommen som funktionär till Uppsala Möte i Jumkil den 21 april!  

I år kör vi en specialare över Påsken med en härlig långhelg! Rasbo och UIF arrangerar natt på fredagen, L-100 har hand om sprint på lördagen, vi arrangerar sedan medel på söndagen, och så avslutas hela helgen med en långdistans på måndagen i Thors regi. Så förutom att ställa upp som funktionär på vår tävling, se till att gå in och anmäl er till de andra dagarna.

Det känns extra roligt att kunna bjuda på ett sån fin orienteringshelg. Samtidigt kommer många Linnéare vara bortresta, och det blir då extra viktigt att så många som möjligt som är hemma ställer upp och ser till att vi får ett fantastiskt arrangemang. Peppa gärna alla ni känner till att följa med och hjälpa till, vi har en uppgift till alla. Tillsammans blir det roligare!


Vad kan du hjälpa till med?
Vi har flera olika typer av uppgifter indelade i två kategorier:
-Förarbete, passar bra för dig som inte kan vara med på själva dagen.
-Arbete under dagen.

De flesta uppgifterna behöver ingen erfarenhet, och all info som ni behöver kommer vi att gå igenom på informationsmötet måndagen den 15/4 där ni kan få svar på eventuella frågor.

Arbetsuppgifter med kort beskrivning
Förarbete
Arena - Transportera ut material till arenan, resa tält, bygga duscharna, skylta och snitsla och liknande.
Banläggning - Hjälpa till med att bygga kontrollställningar och snitsla i skogen.
Servering - Baka i förväg.
Kartor i plastfickor - Datum: ons 17/4.
Sekretariat - Programmera SI enheter.

Arbete under dagen
Miniknat & Barnpassning - Vi arrangerar ett miniknat för de minsta, och har en barnpassning i anslutning till det.
Första hjälpen - Här hjälper vi den som har skadat sig.
Servering - En populär attraktion på orienteringstävlingar, här säljer något att äta och dricka till deltagarna.
Sekretariat - Tar emot deltagare som går i mål, skriver ut resultat och skriver in direktanmälda.
Parkering - Pekar in bilar så vi får en fin och ordningsam parkering.
SI in/ut - Utsättning och inplock av SI enheter.
Ungdomshjälp - Vi hjälper ungdomar som funderar på vart dom ska ute i skogen.
Start - Prickar av och skickar iväg deltagarna
Priser & prisutdelning - Hjälper till ropar upp och håller ordning vid prisbordet.

Ansvariga per område
Tävlingsledare - Simon Eklöv
Start huvudansvar - Carl-Johan Högberg
Start 1 - Vakant
Start 2 - Vakant
Servering - Jakob Andersson
Speaker - Anna Karlström, Johannes Ridefelt
Bankontrollant vuxna - Mats Troeng
Bankontrollant ungdomar - Åsa Hedin
Ekonomiansvarig - Mika Numinnen
SI in ut - Ken Peeters
Priser - Jan Troeng
Sekretariat - Erik Melin
Arenaansvarig - Mats Åberg
Materialansvarig - Vakant
Barnpassning - Vakant
Kartansvarig - Niklas Aldén
Miniknat - Vakant
Dusch - Lars-Erik Hermansson
Första hjälpen - Vakant
Skyltning och snitsling - Mats Linde
Parkering och trafik - Vakant
Kontrollställningsansvarig - Vakant
Direktanmälan/ÖM klasser - Vakant
Nätverksansvarig - Vakant
Personalansvarig - Simon Eklöv 


Deltagarrekrytering
Känner du någon som du tycker borde vara med på Uppsala Möte? Tala om det! Och hjälp till och sprid inlägg när vi marknadsför i sociala medier. Vi har också ett evenemang på facebook. Klicka i att du kommer på eventet och bjud in vänner som du tror vill vara med.

Vi är många i klubben och känner tillsammans många andra orienterare, så om vi alla rekommenderar tävlingen för bara ett par stycken vänner, så blir det många vi når ut till sammanlagt.

Infomöte
Vi kommer att ha ett infomöte måndagen 15/4 kl 19.00 på klubbgården. Då kommer vi att gå igenom sånt som hur arenan ser ut och när starten går. Saker som är bra för funktionärer att veta ifall ni får en fråga från en deltagare. Vi kommer också att sätta oss ner i den grupp man kommer arbeta med, och de ansvariga kommer att informera mer vad som kommer att gälla på själva dagen.

Frågor, tips och idéer
Hör av dig till tävlingsledare Simon Eklöv, simoneklov@hotmail.com eller på telefon 076 263 86 01.

Mer info om tävlingen finns på Eventor

Här kan du göra din funktionärsanmälan. 

Kontaktperson: Simon Eklöv65 
igårResa och Boende 10-milafredag 26/4 Anmälan till klubbresa till 10-mila. Samtliga deltagare uppmanas att anmäla sig även om man har egen resa och boende för att säkerställa att samtilga löpare har resa och boende.

Klubbens huvudsakliga resa avgår med storbuss fredag förmiddag från KG och avgår från arenan ca kl. 12 på söndag när klubbens tält är nerplockat.
Middag serveras på boendet kl. 20. 

Frukost från klockat 7.00 på lördag. 

Boende fredag-lördag sker för samtliga på Sunnerbogården. Lördag-Söndag finns boende för samtliga herrlag närmare arenan medans övriga bor kvar på Sunnerbogården. 

Kontaktperson: Lovisa Larsson61 
Om 17 timmar
(vid midnatt)
Distriktsläger i Gåvstalördag 18/5 Läger med övernattning 18-19 maj för alla som kan springa en bana själv - grön/vit nivå och uppåt. Mer information finns här

Kontaktperson: Stina Åberg26 
Om 3 dagar
(på onsdag 16:00)
10mila finslip - Hammarskogonsdag 24/4 Passa på att slipa på diamanten inför 10mila i helgen med detta relevanta pass i Hammarskog! Fokus på att sätta rutinerna och skapa självkänsla inför helgen.

Tre olika banlängder finns att välja på:
Lång: 9km
Mellan: 7km
Kort: 5km

Avfärd KG dag 18.00, natt 20.00.

Kontaktperson: Rassmus Andersson3 
Om 23 dagar
(tisdag 14/5)
USEK resa till Ösa-träffentorsdag 6/6 Välkomna på Linnés klubbresa till Ösa-träffen i Gammelhomna (11 km V Edsbyn) den 6-9 juni
Förra året var vi ett gäng som åkte på Ösa-träffen i Hälsingland och tyckte att det var superkul. Därför gör vi om konceptet i år:
-	Boende i tält eller husvagn/husbil vid Arena Gammelhomna (C-ort). 
-	Helpension via tävlingsarrangören
-	Roliga kvällsaktiviteter anordnade av tävlingsarrangören
-	Härligt försommarväder 😊 

Följande tävlingar finns att springa:
Torsdag 6 juni – långdistans med första start kl 12 (även Ultra-lång SM) vid arena Gammelhomna
Fredag 7 juni – fm förkortad medeldistans vid Arena Gammelhomna; em/kväll sprint (även Veteran SM) vid Arena Edsbyn
Lördag 8 juni – Långdistans (även Veteran-SM) vid Arena Gammelhomna
Söndag 9 juni – Medeldistans (även Veteran-SM) vid Arena Gammelhomna

Anmälan: 
1.	På Linnés hemsida för att vi ska få koll på transport och tältboende senast den 15 maj. 
2.	På Eventor till tävlingar och till campingplats och All-inclusive senast 26 maj. Vi tror att det kommer bli många anmälda så anmäl gärna på Eventor tidigare (t.ex senast 15 maj)  så att vi vet att vi är garanterade campingsplats och mat. 

Kostnad:
- ”All Inclusive” (frukost, lunch och middag) Vuxen 750 kr, ungdom upp till 12 år 380 kr (betalas av var och en på plats med swish, kontant eller kort).
- Boende 250 kr/tältplats och 600 kr husvagn/husbilsplats. Linné står för resa och tältplats. 


Kontaktperson: Åsa Hedin16 
Om 30 dagar
(tisdag 21/5)
Gropen Extremefredag 24/5 Funktionärsanmälan för Gropen Extrem den 24-25 maj i Sunnerstagropen
www.gropenextreme.se

OK Linné har fått erbjudande att vara hjälparrangör till Gropen Extreme som är ett Obstacal Race (hinderbanelopp). På fredagen är det en företagstävling från kl. 13 och på lördagen övriga klasser.
Ingen orienteringskunskap behövs för att vara arrangör.


Kontaktperson: Anders Boström15 
Om 31 dagar
(onsdag 22/5)
Riksläger i Idre söndag 23/6 Rikslägret 23-28 juni i Idre 

Alla 13-16åringar är välkomna att hänga med till Idre i sommar. Träningarna är på orange och violett nivå. 
Vi från Linné reser ihop i minibuss och/eller bil och väl uppe i Idre så håller vi ihop med övriga Upplandsklubbar. Lägret kostar 2850kr, men ungdomssektionen sponsrar med 75%. Resekostnad tillkommer. 

Här på Linnés sida anmäler du att du vill resa med Linné. Anmälan till själva lägret gör du själv på Eventor,

http://www.svenskorientering.se/forening/Barnochungdom/rikslagret/Nyheter/inbjudanrikslagretsommar2019/

När du anmäler dig i Eventor ska du under boendeönskemål skriva ”Tillsammans med Uppland”, så hamnar Upplandsklubbarna på samma ställe. 


Kontaktperson: Helene Nilsson8 
Om 34 dagar
(lördag 25/5)
Funktionär SpringRun 2019söndag 26/5 I vårt samarbete med Fyrishov är en del att vi hjälper till att arrangera barnloppet SpringRun, ett roligt hinderbanelopp för barn i åldrarna 3-8 år. Vi behöver ställa upp med ca 15 funktionärer. Intäktsmässigt är samarbetet med Fyrishov jämförbart med en vanlig orienteringstävling.

Vi hjälper till att fixa banan på torsdag kväll 23 maj (ca 17.30-19.00) och är sedan på plats ca 9-14 på söndagen. Det bästa är om det är samma personer så att man har sett och förstått själva banan på plats innan det är dags för loppet på söndagen.

Våra uppgifter är i stora drag:

- Dela ut nummerlappar
- Vägvisning längs banan så att barnen hittar rätt
- Hjälpa barn över några av hindren
- Dela ut korv, dricka och medaljer vid målgång
- Ha en starter som peppar barnen på ett roligt sätt och släpper iväg startgrupperna

En del av funktionärsuppgifterna passar fint för ungdomar, som t ex vägvisning längs banan.

Mattias Örtqvist kommer att vara funktionärsansvarig på plats under genomförandet.

För de som kommer och hjälper till på torsdag kväll bjuder Fyrishov på smörgåsar och enklare förtäring, på söndagen bjuds på korv med bröd och dricka.

Mer information om loppet här.

Kontaktperson: Jan Troeng0 
Om 42 dagar
(söndag 2/6)
Ekebyloppettorsdag 6/6 Funktionärsanmälan för Ekebyloppet på Nationaldagen 6 juni
www.ekebyloppet.se

Ekebyloppet är ett löplopp med start och mål i Ekeby. Ingen orienteringskunskap behövs för att vara arrangör.


Kontaktperson: Anders Boström1 
Om 49 dagar
(söndag 9/6 23:00)
SOLägret och SOL Team Extreme v.25  Det är nu dags för sommarens stora höjdpunkt - sommarorienteringslägret! Ålder: 8-13 år. Länk till inbjudan:
http://www.oklinne.nu/documents/documents_open.php?id=2941
Du hittar även inbjudan om du klickar på SOL-bilden i annonsspalten till höger. Observera att inbjudan sträcker sig över två A4!

För att anmäla dig fyller du i alla uppgifter här, och sätter in betalningen på OK Linnés bankgiro som är 5732-0954. Ange ”SOL” och barnets namn som referens.

Återbetalning vid avanmälan sker endast om avanmälan görs senast 14 dagar innan lägret börjar, annars debiteras hela beloppet.


Kontaktperson: Klara Mandahl24Anmäl
Om 84 dagar
(söndag 14/7 23:00)
SOL Camp Friluftsliv v.33  Det är nu dags för sommarens stora höjdpunkt - sommarorienteringslägret! Ålder: 8-13 år. Länk till inbjudan:
http://www.oklinne.nu/documents/documents_open.php?id=2941
Du hittar även inbjudan om du klickar på SOL-bilden i annonsspalten till höger. Observera att inbjudan sträcker sig över två A4!

För att anmäla dig fyller du i alla uppgifter här, och sätter in betalningen på OK Linnés bankgiro som är 5732-0954. Ange ”SOL” och barnets namn som referens.

Återbetalning vid avanmälan sker endast om avanmälan görs senast 14 dagar innan lägret börjar, annars debiteras hela beloppet.


Kontaktperson: Klara Mandahl54Fullt
Hjälp

OK Linné Copyright © 2019 OK Linné — www.oklinne.nu
Tallbacksvägen 68, 756 45 Uppsala
Skriv ut