KlubbaktivitetsanmälanTävlingsanmälanSkidanmälan
Klubbaktivitetsanmälan (ej inloggad)
sista anmälnings-
tidpunkt
aktivitet datum info ant
anm
anmäl
mig
måndag 5/3Intresseanmälan ledare SOL 2018  Nu är det dags att intresseanmäla sig som ledare på sommarens roligaste läger - SOL 2018! I år kommer klubbens populära sommarläger att gå av stapeln vecka 24 (ons-fre), 25 och 33. Det blir tre härliga veckor att spendera tillsammans med ledargänget och alla barn. 

Klubben samarbetar med Uppsala kommun som subventionerar sommarjobb för ungdomar födda 00, 01 och 02, så anmälan gäller i första hand er.

Anmälan sker genom att fylla i ”Intresseanmälan ledare SOL 2018”, samt genom att ansöka om sommarjobb hos Uppsala kommun. Observera att ni alltså både måste skicka in ansökan till kommunen och anmäla er här på OK Linnés hemsida!

När ni ansöker om sommarjobb hos kommunen är det viktigt att ni anger att ni vill jobba hos OK Linné och att ni kan orientera, då det är ett krav för att få jobba på lägret. 

För er som går i årskurs 9 eller SPRINT sker ansökan hos kommunen via:
https://feriebas.se/uppsala/?ansokan=83dcefb7

För er som går i årskurs 1 eller 2 på gymnasiet sker ansökan hos kommunen via:
https://feriebas.se/uppsala/?ansokan=6dd28e9b

Ansökan ska vara gjord både hos kommunen och här på hemsidan senast den 5 mars.

Huvudledare för årets läger kommer jag, Klara Mandahl, att vara. Tveka inte att höra av dig till mig om du har några frågor eller funderingar. Varmt välkommen med din anmälan!


Kontaktperson: Klara Mandahl13 
måndag 26/3ESEK-resor 2018  Resor och boende som ESEK anordnar för tävlingar under 2018.

Kontaktperson: Åsa Ridefelt41 
söndag 20/5Intresseanmälan hjälpledare SOL  Om du är född 2003 och är sugen på att vara hjälpledare på årets SOL-läger är du välkommen att anmäla dig här! Som hjälpledare hjälper man till där det behövs. Det innebär att det inte är säkert att du kommer få jobba, det beror på hur stort behovet av ledare är de olika veckorna. Du får lön av OK Linné för de timmar du arbetar.

Anmäl dig till alla veckor som du kan och vill jobba. Tveka inte att höra av dig till mig om du undrar över något!

Klara Mandahl, huvudledare
0722519535
klara.mandahl@hotmail.se

Kontaktperson: Klara Mandahl10 
söndag 17/6Upplandscupensöndag 26/8 Intresseanmälan Upplandscupen
Det är dags att intresseanmäla sig till Upplandscupen!
Intresseanmälan till Upplandscupen senast söndag den 17/6 under anmälningsfliken. Cupen är öppen för alla ungdomar från inskolning upp tom 16 år. I tävlingen så tävlar man i 7-manna lag. Man springer i sin ordinarie klass och får poäng efter placering på tävlingen. På varje tävling så räknas de 5 bästa löparna i varje lag, förutom på finalen då dom fyra bästa räknas. Nytt för i år är att alla lagen får springa i finalen. Tävlingarna anmäler man sig till som vanligt via Eventor 1-2 veckor före tävlingen. För att vara med i ett lag ska du springa minst två av tävlingarna. Upptakten för Upplandscupen är torsdagen 23/8.

Deltävlingar som ingår i cupen 2018 är:
26/8 Länna IF, DM lång
9/9 OK Linné, lång
22/9 OK Triangeln, DM medel 
29/9 Vallentuna-Össeby OL, medel (final)


Kontaktperson: Pär Tögenmark99 
lördag 11/8SOL Camp Friluftsliv, v.33måndag 13/8 Det är nu dags för sommarens stora höjdpunkt - sommarorienteringslägret! Ålder: 8-13 år. Länk till inbjudan:
http://www.oklinne.nu/documents/documents_open.php?id=2821
Du hittar även inbjudan om du klickar på SOL-bilden i annonsspalten till höger. Observera att inbjudan sträcker sig över två A4!

För att anmäla dig fyller du i alla uppgifter här, och sätter in betalningen på OK Linnés bankgiro som är 5732-0954. Ange ”SOL” och barnets namn som referens.

Återbetalning vid avanmälan sker endast om avanmälan görs senast 14 dagar innan lägret börjar, annars debiteras hela beloppet.


Kontaktperson: Klara Mandahl56 
i onsdagsAnmälan till SM-tävlingarna i höst  Bindande anmälan till resa och boende under SM tävlingarna i Småland. Hotellboendet inkl frukost kostar 220/350/425kr beroende på rumsstorlek. Detta + resekostnad faktureras för samtliga anmälda via Min Ekonomi.

SM Lång
Nedresa fredag eftermiddag. Hemresa söndag efter finalen. Boende på First Hotell i Jönköping.

SM Medel + Stafett
Nedresa torsdag eftermiddag för medellöpare. Kvalet är på förmiddag. Nedresa lördag eftermiddag för de som bara springer stafett. Hemresa efter stafetten på söndag. Boende på Comfort Hotell i Jönköping.

Om du ej reser enligt ovan så var mycket tydlig med exakt vilka resor / boende du önskar. Det går såklart bra att ordna egna resor / ha önskemål på avresetider etc, var bara tydlig så ska vi försöka göra det så bra som möjligt för alla.

Kontaktperson: Åsa Ridefelt24 
Om 1 dag
(på tisdag 12:00)
Minbuss till träningen tisdag 21/8 Boka plats i minibuss till tisdagsträningen i Lunsen. Avfärd KG 17.30. 

Kontaktperson: Helene Nilsson7 
Om 13 dagar
(lördag 1/9)
Linnéklassikern 8-9 sept 2018lördag 8/9 Välkommen som funktionär till Linnéklassikern utanför Siggefora 8-9 sept!  

Linnéklassikern 2018 är en dubbeltävling och hålls den 8-9 september: medeldistans på lördagen och långdistans med UNT-cupen på söndagen. 

Vi kör på devisen "Börja dela glädjen" med tanke på O-Ringen 2020, och vill att det ska gälla för både deltagare, medföljande och funktionärer. Vi vill på ett enkelt sätt skapa två trevliga tävlingsarrangemang. Kom och bidra du med!

Vad vill vi erbjuda?
- Bra banor och fin orienteringsterräng
- God service och ett positivt bemötande
- En kul och rolig social aktivitet

Riktlinjer för funktionärsuppgifter
Vi har delat in arrangemanget i ett antal områden, där det är klart med ansvariga på de flesta. De områdesansvariga kommer att vara samma personer på lördag och söndag.

I funktionärsanmälan finns ett antal platser per funktion att fylla. De kan vara:

- Gemensamma/förberedande för båda tävlingarna
- Knutna till lördagens medeldistans
- Knutna till söndagens medeldistans

Kan jag delta som OK Linné-löpare?
- Ungdomar upp till 16 år får delta båda dagarna
- Vi tror och hoppas också att vi fyller funktionärsleden så bra att vi kan köra på "spring ena dagen - arrangera den andra" för de som önskar. Men givetvis uppskattar vi också om du tar dig an uppgifter båda dagarna. Tävlingsledningen kommer att meddela hur funktionärsläget ser ut och vilka möjligheter till eget deltagande som finns, när tävlingsdagarna närmar sig. Se till att anmäla dig som funktionär och peppa andra att göra det, så ordnar det sig...
- Funktionärsposter som medför tävlingsfördel (som t ex bygga kontrollställningar) innebär förstås att man inte kan delta som löpare i tävlingsklass.

Kan jag kombinera olika funktionärsuppgifter?
- Det går bra (och är dessutom smart) att kombinera olika funktionärsuppgifter. Både inom samma tävlingsdag och mellan de olika dagarna, så länge uppgifterna inte krockar tidsmässigt. Särskilt bra går det förstås att kombinera förberedelsearbete och uppgifter under själva genomförandet.

Ansvariga per område
Tävlingsledning: Jan Troeng, bitr Ken Peeters
Arena: Lovisa Larsson
Marknadsföring: Ulf Troeng
Miniknat & Barnpassning: Klara Fischer
Första hjälpen: Gölin Wikstrand
Servering: Lena Nilsson
Vätska: Ulrika Meyerson
Sekretariat: Ross Smith
Start: Ulf & Lena Grandin
Banläggning: Rob Hart
Speaker & ljud: Anna Karlström
Priser & prisutdelning: Vakant
Parkering: Vakant

Funktionärsrekrytering
Vi vill att Linnéklassikern ska bli roliga tävlingar för både deltagarna och för funktionärerna! För att göra det hela till en social aktivitet och samtidigt avlasta på funktionärssidan, kan du bidra genom att peppa din egna bekanta OK Linné-vänner att vara med och arrangera. (Det ökar ju dessutom chansen att du kan vara med och springa ena dagen!)

Deltagarrekrytering
Känner du någon som du tycker borde vara med på Linnéklassikern? Tala om det! Och hjälp till och sprid inlägg när vi marknadsför i sociala medier. Under O-Ringen Höga Kusten kommer vi att ha enklare marknadsföringsmaterial på plats i O-Ringen Uppsalas monter.

Vi siktar på 750 deltagare per dag (1 500 totalt). Klubbens gemensamma kontaktnät är väldigt stort och det är klart att vi vill ha så många deltagare som möjligt. Dela, berätta, bjud in!

Vad beräknas tävlingarna ge till klubben ekonomiskt?
En första uppskattning ger ett netto på ca 100 000 kr för de två dagarna, det bygger på ca 750 deltagare per dag.

Tävlingsmöten
Det är planerat för möten med områdesansvariga måndag 13 augusti kl 18.00 samt ute på arenan söndag 2 september. 

Förberedande arbete som kartistoppning och utskrifter av definitioner är preliminärt planerat till onsdag kväll 6 september.

Frågor, tips och idéer
Hör av dig till tävlingsledare Jan Troeng, jan.troeng@gmail.com eller på telefon 073-642 26 52.

Mer om tävlingarna på Eventor
Medeldistans 8 september
Långdistans 9 september

Här kan du göra din funktionärsanmälan. 

Kontaktperson: Jan Troeng57 
Om 71 dagar
(måndag 29/10)
Hittaut checkpointjour  Hittaut-gruppen behöver hjälp av några med att ersätta försvunna checkpoints. 

Uppgiften går ut på att på en ny pinne klistra rätt nummer, kod och eventuell sponsor och sedan sätta ut pinnen.

Instruktioner för var material och fästanordningar för pinnarna finns kommer att ges när du anmäler dig.

Som jourhavande kommer du att bli kontaktad om någon pinne försvinner. Vi uppskattar att relativt få checkoints kommer att försvinna framöver (de flesta försvinner i början av säsongen). Förmodligen blir du som jourhavande tillfrågad max 2-3 gånger fram till säsongslutet i oktober och ju fler som anmäler sig ju färre tillfällen.

Tack för hjälpen!

Kontaktperson: David Lingfors5 
Hjälp

OK Linné Copyright © 2018 OK Linné — www.oklinne.nu
Tallbacksvägen 68, 756 45 Uppsala
Skriv ut