OK Linné Elit Ungdom Bredd Veteran
21 januari 2016 (Av Simon Eklöv)
Ekebyloppet 2016
Nu finns en funktionärsanmälan till Ekebyloppet 2016 uppe, och detta kan du göra...
Packa deltagarkuvert (10 personer): Den 28/5 samt den 4/6. Packa i deltagarkuvert och presentpåsar.

Speaker (2 platser): Håller igång tävlingen och peppar deltagarna.

El (1 person): Ser till så att alla utställare och funktionärstält (som behöver) får tillgång till el.

Skyltar (1 person): Undersöker behovet av skyltar innan tävlingen (tillsammans med Simon och Josef, de flesta skyltar finns redan). Sätter upp skyltar på plats under dagen.

Servering (6 personer): Det finns en servering på arenan. I arbetsuppgiften ingår det att baka något inför tävlingen och sen att vara med och sälja fika på själva dagen.

Nummerlappsutdelning + direktanmälan (9 personer): Deltagarna kan hämta ut sina nummerlappar och deltagarpåsar på förmiddagen innan tävlingen. I arbetsuppgiften ingår det att dela ut kuvert och t-shirt i rätt storlek. Samt att ta emot direktanmälaningar på plats.

Prisutdelning (1 person): Assistera speakern med prisutdelningen. Att fixa priser ingår inte i uppgiften.

Barnloppet (8 personer): Barnloppet är ett kortare lopp som går på de mindre stigarna i ekebydalen (ca 1 km). I arbetsuppgiften ingår det att hjälpa barnen så att de kommer rätt vid starten, ute på banan samt vid målgång.

Parkering (4 personer): En parkering kommer att finnas ca 500 m från arenan. I arbetsuppgiften ingår att vinkar in trafiken så att de parkerar på ett bra sätt.

Vätskekontroller (6 personer): Det finns tre vätskekontroller ute på banan, i arbetsuppgiften ingår det att sätta upp den tilldelade vätskekontrollen och sen se till så att den är påfylld under hela tävlingen.

Start (2 personer): Håller ordning vid start och dra startbandet i startögonblicket.

Mål (8 personer): Hjälper till att få bort folk från mållinjen, delar ut presentpåsar till deltagarna, hämtar vatten från F&S samt ser till så att vätskestationen vid mål är påfylld.

Information (2 personer): Hjälper folk med frågor om tävlingen på plats.

Banan (20 personer): Snitsling av banan antingen dagen innan eller på förmiddagen. Samt hjälpa till att dirigera folk på banan.

Fotografering (3 personer): Fotografera tävlingen. Kräver egen kamera.

Länka till den här artikeln med
https://www.oklinne.nu/?page=news&id=4307

Artikeln har visats 540 gånger

15 april (Av Helena Grennberg)
Underhåll KG: inget varmvatten 22 april
Husets värmeväxlare från 1999 ska bytas!
Läs mer...
15 april (Av Helene Nilsson)
Uppsala Möte
Vi hoppas kunna bjuda på en fin tävling i Vattholma på söndag. Här kan du läsa funktionärs-PM
Läs mer...
10 april (Av Albin Ridefelt)
Träningsdag Nynäshamn 1/5
Vi åker till Nynäs och kör en sista träningsdag inför 10MILA.
Läs mer...
10 april (Av Peter Eklöv)
Nybörjarkurs i orientering för vuxna
Kursen startar 20 augusti. Håll utkik efter anmälan och mer information under våren/sommaren.
Läs mer...
24 mars (Av Lena Nilsson)
Veckans nattbana 2023/2024
Veckans nattbana fortsätter!
Läs mer...
23 mars (Av Simon Eklöv)
Kan du tänka dig vara banläggare/tävlingsledare?
Arrangemangssektionen (ASEK) tillsätter varje år tävlingsledare och banläggare till våra nationella tävlingar
Läs mer...
10 mars (Av Mattias Nilsson)
Uppsala Möte 21 april funktionärsanmälan
Uppsala Möte 21 april
Läs mer...

Mer aktuell information

mar –Dags för registerkontroll 2024

Sök information...

OK Linné i sociala medier



OK Linné Copyright © 2024 OK Linné — www.oklinne.nu
Tallbacksvägen 68, 756 45 Uppsala
Skriv ut